Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τις πιθανότητες για κατάθλιψη
Ειδήσεις Υγεία:
Οι άνθρωποι που ακολουθούν μεσογειακό τρόπο διατροφής έχουν λιγότερες πιθανότητες για κατάθλιψη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα Ισπανών επιστημόνων.
Στην έρευνα συμμετείχαν 11.000 εθελοντές και οι επιστήμονες τους χώρισαν σε κατηγορίες ανάλογα με τις διατροφικές τους συνήθειες και αν αυτές προσιδίαζαν στη μεσογειακή διατροφή.
Για την κατηγοριοποίηση οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους ποικίλους παράγοντες, μεταξύ των οποίων η κατανάλωση κορεσμένων και ακόρεστων λιπαρών, η κατανάλωση αλκοόλ, κόκκινου κρέατος, λαχανικών, φρούτων καρπών, ψαριών και δημητριακών.
Όπως διαπίστωσαν, οι εθελοντές που ακολουθούσαν μεσογειακή διατροφή είχαν τουλάχιστον 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης.
«Οι λόγοι για τους οποίους η μεσογειακή διατροφή μειώνει τις πιθανότητες για κατάθλιψη δεν είναι ακόμα γνωστοί» δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Almudena Villegas, και οι συνεργάτες του από τα πανεπιστήμια Las Palmas και Navarra στην Ισπανία.
Ωστόσο, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα στοιχεία της μεσογειακής διατροφής βελτιώνουν τις καρδιακές λειτουργίες, καταπολεμούν τις φλεγμονές και βοηθούν στην επανόρθωση των κατεστραμμένων κυττάρων.
Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι αθροιστικά τα οφέλη που προκύπτουν μειώνουν τις πιθανότητες για κατάθλιψη.
Πιο συγκεκριμένα η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό General Psychiatry επιβεβαιώνει προηγούμενες μελέτες που αναφέρονται στα ευεργετικά οφέλη της μεσογειακής διατροφής, μεταξύ των οποίων η πρόληψη του διαβήτη, της καρδιοπάθειας, του άσθματος και του καρκίνου.
* Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες ζήτησαν από Ισπανούς εθελοντές να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια αναφορικά με τις τροφές που καταναλώνουν και τη συχνότητα που τις καταναλώνουν.

Προσφορές
Travel
Ζώδια
Παιχνίδια
Videos

Σχετικά άρθρα
Travel
Παιχνίδια



