Πρωταγωνιστεί παγκοσμίως στη ναυτιλία η Ελλάδα

14 Ιουνίου, 2010

Ειδήσεις Οικονομία:

Το 15% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας εξυπηρετούν ελληνόκτητα ή υπό ελληνική σημαία πλοία, στοιχείο που καθιστά τη χώρα μας την μεγαλύτερη ναυτική δύναμη παγκοσμίως.

Αυτό είναι το συμπέρασμα από την έρευνα που διενήργησε το γραφείο N. Cotzias Shipping Consultants (NCSC).

Αναλυτικότερα, ο παγκόσμιος στόλος ανέρχεται σε 72.268 πλοία και 1,33 δις. τόνους μεταφορική ικανότητα, με την Ελλάδα είναι στην πρώτη θέση σε μεταφορική ικανότητα ελέγχοντας το 15% του παγκόσμιου φορτίου, αλλά και να καταλαμβάνει την τρίτη θέση σε αριθμό πλοίων με ποσοστό 5,4%, ήτοι 3.900 πλοία.

Τη δεύτερη θέση σε μεταφορική ικανότητα καταλαμβάνει η Ιαπωνία με 14% και ακολουθεί η Κίνα με 13,5%, συμπεριλαμβανομένων των στόλων του Χονγκ Κόνγκ και της Ταιβάν.

Όσο αφορά συνολικά τον παγκόσμιο στόλο μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία είναι  ανέρχεται στα  81.036 πλοία (8.768 πλοία  υπό παραγγελία),  1.78 δισ. τόνοι μεταφορική ικανότητα (οι 450 εκατομμύρια τόνοι υπό παραγγελία).

Στην κατηγορία  αυτή  Ελλάδα  διατηρεί την πρωτιά στον παγκόσμιο στόλο σε DWT, 259 εκ. τόνοι 15% συνόλου,.

Η Ιαπωνία στη  2η θέση στο συνολικό τονάζ, με 240 εκατ. τόνους (μεγάλωσε η απόσταση κατά 19 εκ τόνους)

Όμως η Κίνα αν προστεθεί ο στόλος της Ταϊβάν και του Χόνγκ Κόνγκ , ανεβαίνει  στην πρώτη θέση τόσο στο τονάζ (261 εκ τόνοι) όσο και στον αριθμό πλοίων 10% συνόλου!

—Πλοία μεταφοράς ξηρού  φορτίου – Dry Bulk Carriers

Η Ελλάδα  κατέχει  την πρώτη θέση με 22% του στόλου 90εκ τόνους και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με 1297 πλοία (19%)

Η Ιαπωνία στη 2η θέση με 20% μεταφορικής ικανότητας DWT και το 15% του στόλου

Η Κίνα στην  3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων όμως αν προσθέσουμε τις 3 χώρες η Κίνα βγαίνει πρώτη στον αριθμό πλοίων 1.591 bulkers και οριακά 2η στην συνολική μεταφορική ικανότητα με 1εκ τόνους λιγότερο από την Ελλάδα.

Αυτή την εποχή  βρίσκονται 2.514  φορτηγά πλοία  υπό παραγγελία επί συνόλου 6.674 πλοίων – (108εκ τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας)

σε σύνολο 418 εκ τόνων υπαρχούσης συνολικής χωρητικότητας.

Η Ελλάδα είναι  πρώτη σε παραγγελίες με  437 φορτηγά  υπό παραγγελία, χωρητικότητας 20 εκ. τόνων, και αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 17% σε αριθμό πλοίων.

Ακολουθεί η  Κίνα με 17,3εκ. τόνους χωρητικότητα και 357 πλοία υπό παραγγελία.

Η Ιαπωνία με 16,7 εκατ. τόνους χωρητικότητα  και 328 πλοία υπό παραγγελία

—Δεξαμενόπλοια

Η Ελλάδα κατέχει  και εδώ την πρώτη θέση με το 19% του στόλου χωρητικότητας  86 εκατ. τόνων και την δεύτερη θέση σε αριθμό πλοίων με 1.146 πλοία (10%)

Η Ιαπωνία στη  2η θέση με 12% μεταφορικής ικανότητας DWT και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με το  13% του στόλου

Η Κίνα στην  3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων. Δεν είναι τόσο έντονη η δραστηριότητα της Κίνας στα Δ/Ξ

Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 1.516 Δ/Ξ επί συνόλου 11.577 πλοίων – 64 εκατ. τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας σε σύνολο 448 εκ τόνων

υπαρχούσης συνολικής  χωρητικότητας.

Η Ελλάδα έχει 224 Δ/Ξ υπό παραγγελία, 12.2εκ τόνων και  είναι  πρώτη σε παραγγελίες, με ποσοστό  19% επί του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 15% σε αριθμό πλοίων

Η Τουρκία  – 3,5 εκατ. τόνοι χωρητικότητας και 145 πλοία υπό παραγγελία.


Εμφανίσεις: Loading....
          0 Ψήφισε το Άρθρο



Σχετικά άρθραΣχετικά άρθρα

Σχόλια




Το σχόλιό σας







Διαβάστε επίσης: